Småland

Nu är man hemma igen efter en weekend i Värnamo. Det var kanon kul att vara där men usch va äckligt varmt det skulle vara.
På fredagen när vi kom åkte vi till min mormor först för att fika och säga hej. Det var första gången F träffade min kära lilla mormor. Och allt gick bra, hon är inte så duktig på svenska men F förstog allt tror jag. Efter fikat så åkte vi till Chappis och shit där var det varmt, i den lilla vilda westen staden. Men det var kul att gå där. Älskar chappis, är nog bara för att min familj jobbat där och Pirjo har växt upp där. Det är en del i vår historia.
Pirjo gav mig en försenad födelsedagspresent också, en snygg svart cowboy hatt. Inte illa för dom är ju inte billiga. Nu vet jag va jag ska klä ut mig till om det blir nån maskerad.
Och ni skulle sett den mysigase campingen som Kulan äger. Det var verkligen lantligt och idylliskt speciellt när det går hästar i en hage precis bredvid. Pirjo vill att jag ska jobba där några veckor i sommar och det kunde jag ju inte tacka nej till. Så vi får se om jag blir husmor där.
På lördagen var man otroligt seg och bakis. Usch jävla rödvin. Men jag piggnade till på eftermiddagen och då skulle man börja besöka morbröderna. Det var trevligt men varmt. Och jag träffade min kusin Klara för första gången. Hon är tre år så alltså jag har inte besökt min släkt i värnamo på tre år. Hoppsan.
Efter allt det där åkte vi tillbaka till Pirjo för vi skulle träffa Lena min pappas och Pirjos kusin. Hon har blivit nåt slags medium och det var intressant. Hon berätta att jag hade två skyddsänglar på varsin sida. Fredrik hade nån gammal skol vikarie och nån släkting. Det roliga var när Lena berättade vad dessa andar sa om F så stämde varje grej, då märkte man att F vart chockad. Dom har ju bara träffats en gång och det var inte mycket dom pratade med varandra då.

Ne nu orkar jag inte skriva mer. Och vi glömmde bort att ta bilder. Vi tog bara några få. Men sätter in dom senare.

Kommentarer
Postat av: Carro

Ja somliga har de bra och får uppleva vilda västern! :P Vi kanske ska dra dit i sommar och visa vart skåpet ska stå?! Hahaha...

2008-06-09 @ 11:39:29
Postat av: Caroline

DAX FÖR EN UPPDATERING! :P

2008-06-17 @ 12:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0