WAAAAH!

Har precis packat resväskan och picnickorgen som ska med mig när jag ska ut och resa imorn. Kanon!
Det är både spännande och läskigt. Man kommer vara orolig lite då och då eftersom vi bilar genom länderna.

Imorgon kl 9 drar vi ner till Karlskrona och sen kl 21 så åker vi iväg med färjan till Polen. Härligt.
Efter Polen så blir det Slovakien och sen Ungern, Tjeckien, Österike, Tyskland och sen hem åt via Danmark. Herregud hur ska vi hinna med allt? Men vi är borta ca en vecka, kan bli mer eller mindre beroende på hur vi känner då.

Det är mycket man ska tänka på när man ska bila genom så många länder. Alla deras lagar och krav och allt annat som seder osv. Ungern, Tjeckien, Slovakien och Österrike har avgifter för att åka på motovägarna. Tyskland har det på vissa motorvägar och sen så har dom börjat med Umwelt Zone (miljögrej), det menas att man inte får åka in i städer som har såna skyltar utan ett klistermärke i rutan. Herregud alltså.

Nej nu måste jag över till mamma och pappa för att lämna packning och dricka lite kaffe. Sen så bärs det av till Tanläkaren. Latjo lajbans men det är tur att jag inte har nån skräck.

Vi får se om jag bloggar nåt när jag är ute i Europa. Vi kommer leta upp internet caféer men vi får se om jag har tid att blogga. Jag lovar att jag ska försöka iaf.

Tchillevippen!


PS. Kommer inte ha mobil med mig på resan. DS


Kommentarer
Postat av: Caroline

Va rädda om er nu! ( låter som min mormor :S )

Jag vill ha hem dej välbehållen!

Vore roligt om du bloggar men jag vet hur det är att blogga på resande fot, det är väl inte det man prioriterar först. Knäpp en frän bild på din farsa så jag får smila lite. Haha! =)



Hoppas ni får en trevlig resa! Hälsa Harriii! Kram

2008-07-01 @ 13:15:28
Postat av: Viktor

Va häftigt att bila :-) Kör försiktigt på autoban i tyskland (hört att det går fort där) Ha det bra!

2008-07-01 @ 16:32:17
Postat av: Kamilla

ja just ja....ha det så trevligt!!! Skulle du komma hem till mig i sommar?

Du kan väl slå mig en pling när du kommer hem!!!

MISS YOU!!!!SO MUTCH!! hälsa pappi!!!!

2008-07-09 @ 03:34:13
URL: http://kamillatholen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0