Saftmajan åkte fram

Saft i stora lass! Det ni!
Jag och pappa och mamma har haft saft kokeri i deras kök i två dagar nu. Mums.
Vi var iväg och plockade 2 hinkar med röda och svarta vinbär i förrgår. Och sen åkte saftmajan fram och började puttra. Den är så effektiv, man behöver inte rensa bär eller nått. Jätte skönt för när man rensar tar det evigheter.

Imorgon har Fredrik namnsdag och jag på lördag. Så jag tänkte baka lite imorn så vi kan bjuda familjerna på lite fika. Självklart ska jag göra en vinbärspaj. Och kanske hallon muffins. Men det får vi se. Jag vill inte slösa på hallonen, dom var så få.

Nej nu ska jag gå och röra runt i pannan, idag blir det chili concarne fast utan chili eftersom F inte pallar det. Han vill väl inte sitta på toa hela natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0