Vart tog igår vägen?

Svish! Så va gårdagen borta. Jag var mörbultad i kroppen igår för det långa tvätt passet. Jag tvättade i ca 12 timmar i förrgår, jag förstår inte varför dom inte gjort om tvättstugan, det finns en tvättmaskin och en torktumlare och ett torkrum där en värmefläkt är i gång och det tar ungefär 6 timmar för tvätten att torka helt om man har hängt dom på rätt plats. Måste allt handla om pengar? Kan det inte handla om prioritering? Stavas det så?
 
Jag hade ställt kl på 07.43 för jag skulle iväg vid nio. Jag skulle iväg och promenera med svärmor (läskigt att skriva men hon är ju det). Vi gick över en timme och det var jätte trevligt men fy sjutton va de va varmt med vinterjacka när solen kom fram. Och inte fick jag luft heller, näsan va täppt och halsen slemmig. Kanske inte det bästa skicket att gå ut och gå i.

Efter promenaden åkte jag till mamma och drack en kopp kaffe och bestämde mig för att ta ett bad. Gud va jag saknar badkar! Det är ju så härligt att ligga där. Jag låg i badet ca 1½ timme. åååh.
Efter det så gjorde jag inte så mycket, jag låg väl mest och halv sov i soffan.

Nu sitter man och funderar på vad som ska hända idag. Ska jag orka vika tvätten och dammsuga?
Jag har så förbaskat ont i min axlar och jag ska jobba i helgen. Det kanske blir ännu värre på måndag.
Nee jag får väl åka till mamma och ta ett bad i så fall. Det är min pappas kur till det mesta. Har man inflammerad blindtarm så tar vi ett bad, har man tandvärk så tar man ett bad.
Inte för att det har hjälpt, han har ju ändå fått åka till en läkare. Jag tror min pappa är en sån människa som kan bita läkare i fingret eller smälla till dom bara han får chansen. Tror inte dom är så populära hos honom.

Oj nej nu morrar min kaffebryggare. Måste ta mig en kopp innan den börjar fräsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0