Hjärtklappning och kallsvettningar!

Herregud vilken chock! Hjärtklappning och kallsvettningar. I morse vid kl 9.00-9.30 så stod jag och Thess på balkongen och rökte och prata på som vanligt. Jag rökte upp ciggen och släckte den och ställde mig längre in mot husväggen och Thess rökte fortfarande men hon stod vid balkongdörren vilket var tur, vi båda hade tur. Skulle jag stått kvar där jag stod när jag rökte skulle jag ha skadat mig ordentligt.
Grannens balkong är inte i det bästa skick, den håller på att vittra bort. Balkongerna består av betong/putsaktigt och massor av sten och det byggdes på 1940-talet. Och dom är inte renoverade vad jag vet.
Det såg ut som att någon kastade ner en lång gren men när den sen träffade pallen splittrades det och det låg massor av betongbitar på mitt balkonggolv. Thess och jag stog tysta och chockade, sen så koppla vid båda att det var framkanten av grannes balkong som rasat ner och att jag kunde skadat mig ordentligt om jag stått kvar.
Det har lossnat lite små bitar från kanterna ibland och lite färg men det har inte lossnat så mycket på en gång.
Shit! Nu när jag tog kort så såg jag att det kommer rasa mer, det är väldigt stora sprickor och att det inte såg ut så tidigare det är på väg ner. Kommer inte gå ut där mer och röka förens nån har varit här och fixat det. Jag vill ju inte ha hela balkongen på mig. Skulle inte förvåna mig om hela alltihop rasar ner snart.
Jag ringde iaf Fredrik på direkten och sa åt honom att framkanten på grannens balkong rasat och att jag kunde ha skadat mig. Han skulle ta kontakt med ägaren till huset på en gång.
Han ringde mig efter att han kontakat äger och sa att ägaren skulle kontakta en yrkesman på en gång, så förhoppningsvis kommer det komma nån och kolla på grannens balkong. Ägaren har vetat om det här länge men de har ju inte så farligt enligt oss, men han har planerat att bygga om alla balkonger och dom planerna kommer nog dra igång tidigare.
Jag varnade i alla fall grannarna om att deras balkong inte är i bästa skick och att dom inte ska gå ut på den i onödan eftersom det rasar. Hoppas dom tar det på allvar också. Annars får jag väl sätta på kaffe som den gamla Gevalia reklamen.

Lite bilder på grannens balkong och det som rasa ner på min.
     
Det är inga små bitar ska jag säga er. Vissa är upp till en decimeter långa.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Men herreguuud, de är ju livsfarligt! Håll dej därifrån tills att de är fixat. Jag vill inte förlora dej duuude

2008-04-14 @ 12:41:15
Postat av: Kamilla

WOW shit aaa det var tur att det inte hände när jag var där, men fan det ska ju inte hända ändå.
Jävla hyresvärd om han vet om att det kan inträffa varför har han då inte gjort nått tidigare??!!
Usch nu är jag glad att jag inte har han som hyresvärd. När du går ut sen ha med dig ett paraply utifall det skulle lossna små bitar...men ja skulle hellre gått ut i porten och rökt. STACKARE!!!!

2008-04-14 @ 17:00:53
URL: http://kamillatholen.blogg.se
Postat av: Carro Barro Line

Vilken FIIIIN blogg du har gjort! Jag vill också ha en fin blogg =(

2008-04-14 @ 22:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0