8 år i år men vill vara 25

Nu är man vaken och sitter vid datorn med en kopp kaffe och lite karelska piroger och undrar vad man ska hitta på idag. Dagen har börjat bra iaf, Fredrik och jag myste lite efter att vi vaknat, det är så härligt när han håller om mig. För sig så var det nog ett sätt för honom att försöka sova vidare, han vet att jag inte klagar om han håller om mig och ger mig några pussar i pannan. Men men. Det var en bra start på denna underbara soliga dag.

Nu får man hoppas att inget går fel. Pappa ska ju fixa skruttens vatten/olje slang eller var det nu var. Och enligt honom så satt den på ett perfekt ställe, precis där det knappt går att komma åt. Den där bilen alltså, den vill verkligen inte rulla mer. Den är 8 år i år men vill vara 25. Okej den är sliten på ett sätt som ingen annan bil. Den har fått åka på såna platser som den inte ska kunna åka på. Det är ju ingen Jeep precis. Den har aldrig varit kall heller. Den brukade stå i värmegarage och när pappa jobbade ute i nån skog så gick bilen alltid, så den har verkligen aldrig varit kall förutom nu när jag har den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0